Sabtu, 2 Mac 2013

Koleksi Ebook Percuma

Panduan Fardu Ain












Klik di sini untuk download

Ebook Percuma Fardhu Ain ini mengandungi hukum-hukum, penerangan detail Fardhu Ain yang seharusnya kita miliki sebagai simpanan dan rujukan. Walaupun perkara -perkara tersebut adalah perkara basic tetapi ramai juga antara kita yang terlupa . Tajuk- tajuk ebook ini seperti berikut :

Baca lagi..



Himpunan Doa-Doa daripada Al Quran











Klik di sini untuk download

Setiap manusia didunia ini tidak boleh hidup bersendirian tanpa pertolongan dan bantuan orang lain dalam memenuhi sesuatu keperluan. Doa adalah menjadi salah satu kebiasaan manusia, lebih-lebih lagi umat Islam yang beriman kepada ALLAH dan RasulNya, ia sudah menjadi pegangan kehidupan seharian.
Semua permasalahan dan kemusykilan serta hajat manusia dapat diselesaikan dengan cara berdoa memohon kepada ALLAH SWT dengan penuh keyakinan dan keikhlasan hati. Ebook Percuma Himpunan Doa-Doa daripada Al Quran ini mempunyai 24 muka dari file pdf dengan saiz : 276KB.



Mari Belajar Tajwid

 







Klik di sini untuk download

Pengertian tajwid menurut bahasa : Memperelokkan sesuatu
Menurut istilah ilmu tajwid : Melafazkan setiap huruf dari makhrajnya yang betul serta memenuhi hak-hak setiap huruf yakni sifat aslinya dan sifat mendatangnya.Mempelajari ilmu tajwid ialah fardhu kifayah dan mengamalkannya iaitu membaca al-Quran dengan bertajwid ialah fardhu ain bagi setiap muslimin dan muslimat yang mukallaf.


Ahli Sunnah Wal Jamaah












Klik di sini untuk download

Pada asalnya jumhur ulama’ membolehkan penggunaan hadis dha‘if, selagi mana ia menepati syarat-syaratnya. Apabila para ulama’ tersebut mengamalkan hadis-hadis dha‘if, mereka benar-benar memerhatikan syarat-syaratnya. Namun dengan berlalunya masa, ramai yang menggunakan hadis dha‘if  tanpa memerhatikan syarat-syaratnya. Maka meluaslah hadis-hadis yang amat lemah, palsu dan yang tiada asal usulnya.Maka atas sebab ini serta beberapa sebab yang lain, beberapa ilmuan pada masa kini berpendapat melarang menggunakan hadis yang dha‘if agar orang ramai tidak lagi terdedah kepada penggunaan hadis dha‘if oleh mereka yang tidak bertanggungjawab terhadap syarat-syaratnya. Dengan pelarangan ini, orang ramai tidak lagi mengenal apa-apa hadis melainkan yang sahih dan hasan sahaja.
Bersama kita mempelajari dan buat rujukan bersama-sama,



Konsep Perubatan Islam ~ Darussyifa'












Klik di sini untuk download

Pengubatan Islam adalah suatu ikhtiar penyembuhan penyakit jasmani dan spiritual berdasarkan hukum syarak oleh orang yang mahir dengan kaedah rawatan yang dilakukan semata-mata kerana Allah SWT. Konsep pengubatan Islam sebenarnya amat luas. Pelbagai penyakit fizikal ataupun spiritual boleh dirawat melalui kaedah pengubatan Islam. Kaedah ini termasuklah menggunakan doa-doa tertentu yang diambil daripada al-Qur’an dan hadith serta amalan al-Salaf al-Soleh. Bahan-bahan tertentu yang halal di sisi syarak boleh juga digunakan dalam rawatan ini. Walau bagaimanapun al-Qur’an tetap dijadikan rujukan utama pengubatan Islam. Firman Allah SWT :

Terjemahannya: “Dan Kami menurunkan daripada al-Qur’an yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”
(Surah al-Isra’ 17 : 82)



Tamadun Islam

 










Klik di sini untuk download

Kehebatan tamadun Islam telah mengubah arah kegelapan tamadun barat menjadi sebuah tamadun yang hebat hingga ke hari ini. Kajian demi kajian dibuat terhadap tamadun Islam telah melahirkan banyak ahli fikir eropah. Secara kasar tamadun Islam lebih mementingkan akhlak keperibadian mulia setiap insan tanpa membezakan setiap bangsa. Namun tamadun barat lebih mementingkan kepada keuntungan atau lebih tepat materialistik (kebendaan) walaupun soal ahklak insan terbiar. Beberapa persoalan adakah tamadun barat yang bangkit daripada tamadun Islam boleh di sama erti dengan tamadun Islam??



Koleksi Doa-Doa daripada Rasulullah SAW













Klik di sini untuk download



LAGI


AutoSurf Traffic Exchange: Powerful Results with SEO tips | 10KHits - 10KHits provides quality traffic hits to your personal or business websites.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

www.e-referrer.com